נפאל

“אחת הארצות היפות והמעניינות ביותר בעולם”

(רודיארד קיפלינג, מחבר “ספר הג’ונגל”, על נפאל)

נפאל, ביתן של 8 מתוך 14 הפסגות הגבוהות בעולם. ארץ הפסגות המושלגות, וביתו של האוורסט – הפסגה הגבוהה ביותר בעולם.עשירה בנופים מרהיבים ותרבות מגוונת וססגונית.

נפאל מציעה למבקרים בה טרקים בדרגות קושי שונות, טיולי ג’יפים וטיולים קלאסיים ללא הליכה עם רכב צמוד. נפאל עשירה בכפרים ציוריים, פסגות מושלגות ונופים עוצרי נשימה, היסטוריה מרתקת, מקדשים אשר נבנו לפני מאות שנים, סטופות בודהיסטיות, ארמונות ועוד…

נפאל
בהוטן >
סרי לנקה >

הצעות לטיולים מיוחדים בנפאל

*את הטיול בנפאל ניתן לשלב עם ביקור בהודו או בבהוטן

אנו מתמחים בתפירת טיול עצמאי לנפאל.
נבנה יחד איתכם מסלול מיוחד, בפגישה אישית נכין אתכם לטיול ונשיב על כל השאלות. נכין תיק טיול עם מפות ומידע כללי ונקודתי על נפאל והאתרים שתפגשו. נתאם עבורכם את כל סידורי הקרקע- הלינה, התחבורה וההדרכה בטיול. יתלוו אליכם מדריכים מקומיים דוברי אנגלית מעולה, מומחים לאזור. הליווי והשרות בנפאל יינתנו החל משדה התעופה בנחיתתכם ועד לסיום הטיול. והכל בקשר מתמיד איתנו בארץ…

העונות המומלצות לביקור בנפאל:
מרץ-אפריל-מאי:
עונה מומלצת לטיולי ג’יפים בנפאל, לטיול קלאסי וגם לטיולים רגליים (טרקים). ספטמבר-אוקטובר: זוהי העונה שאחרי תקופת המונסון. מזג האוויר נוח, והטבע במיטבו אחרי העונה הגשומה. עונה מומלצת לטיולי הג’יפים, לטיול קלאסי וגם לטיולים רגליים (טרקים). נובמבר-דצמבר-ינואר-פברואר: בעונה זו מזג האוויר נוח, אך פחות מתאים לטרקים באזורים הגבוהים – מתאים לטיול קלאסי בעמק קטמנדו ופוקרה. בקיצור, בכל השנה ניתן ומומלץ לבקר בנפאל מלבד החודשים החמים והרטובים: יוני-יולי-אוגוסט…

נפאל מפורסמת בבקתות המטיילים הפרוסות לאורך מסלולי ההליכה, ובמשפחות שמארחות אותנו המטיילים באירוח משפחתי אוטנתי ומיוחד, בשנים האחרונות נפתחו בנפאל גם מלונות יוקרה וספא המאפשרים סגנון טיול ולינה ברמה גבוהה.

במהלך הטיול בנפאל ניעזר ברכב פרטי חדיש וממוזג ובג’יפים נוחים לטיולי הג’יפים בהרים, בחלק מהטיולים נקצר מרחקים בטיסות פנים ולמעוניינים נוכל להציע גם טיסות מיוחדות במטוס או במסוק לצפייה על הפסגות.

נפאל – אוכלוסיה

שטחה של המדינה 140,800 קמ”ר. נפאל היא רפובליקה דמוקרטית, המונה כ-29 מיליון אזרחים, מרביתם הינדואיסטיים. האוכלוסייה הנפאלית מורכבת ממגוון רב של מוצאים אתניים- הודי, טיבטי, בורמזי ועוד. עד שנת 1951 הייתה נפאל סגורה לתיירים, אך כיום היא אחד מן היעדים הפופולאריים ביותר בעולם לטיולי טבע וטרקים.

נפאל – גיאוגרפיה

נפאל כלואה יבשתית בין הודו לסין, ורכס הרי ההימלאיה העצום משמש גבול טבעי בין הארצות.
נפאל נחלקת לשלושה אזורים מבחינה טופוגרפית ואקלימית:
השפלה, טראי – בחלקה הדרומי: אזור זה מהווה כ-17% משטחה של נפאל. הטראי מתחיל בגובה של 60 מטרים מעל פני הים, והחלק הגבוה באזור זה נמצא בגובה של 305 מטרים.
הרים נמוכים וגבעות במרכז המדינה, אזור הסיוואליק: בגובה של 700-3,000 מטרים. באזור זה שוכנים עמק פוקרה ועמק קטמנדו. זהו אזור שופע יערות ומקורות מים.
ולבסוף רכס ההימלאיה העצום בצפונה של נפאל: בגובה של 3,000 מטרים ומעלה. באזור זה נוכל לחזות בנופים מרהיבים של פסגות מושלגות, וכפרים נידחים. אזור פחות מיוער בשל הגובה הרב.
החלוקה הגיאוגרפית המגוונת של נפאל מצביעה על גיוון טופוגרפי, אקלימי וגיאולוגי רב. מן הסתם גם התרבות האנושית מושפעת מן השינויים בגובה ובאקלים, ולפיכך נוכל לפגוש בטיול בנפאל גם גיוון תרבותי רב.

נפאל – מזג אוויר

העונות בנפאל נחלקות לחמש – אביב, קיץ, מונסון, סתיו וחורף.
מזג האוויר משתנה בהתאם לגובה, ובממוצע בכל עליה של 1,000 מטרים בגובה צונחות הטמפרטורות בכ-6 מעלות. באזור השפלה, הטראי – מזג האוויר טרופי. בקיץ מגיעות הטמפרטורות ל-37 מעלות, ובחורף הטמפרטורות נעות בין 7 ל-23 מעלות. בחלק המרכזי – הסיוואליק, ובאזור עמק קטמנדו – הטמפרטורות בקיץ נעות בין 19-35 מעלות, ובחורף בין 2-12 מעלות. בחלקים הגבוהים יותר ברכס ההימלאיה החורף קשה מאוד. הטמפרטורות צונחות מתחת לאפס. בקיץ – נעים עד קריר.

מקומות נבחרים בנפאל

עמק קטמנדו

עמק קטמנדו מאכלס כחמישית מאוכלוסיית נפאל, ובו צפיפות האוכלוסייה היא הגבוהה במדינה. 

עמק קטמנדו מתועד כאזור מיושב כבר לפני כ- 2,000 שנה, ההערכה היא כי עוד לפני כן הוא יושב. ישנם מבנים וכתבים עתיקים המעידים על תרבות עשירה עוד במאה ה-3 לפני הספירה. ישנן עדויות לביקורו של הבודהה באזור, אשר הביא עימו את הבודהיזם ואת הסטופות הרבות בעמק.
העמק דמוי הקערה מוקף בארבע גבעות עיקריות המהוות חלק מרכס ההימלאיה העצום –שיוהפורי, פולצ’וקי, נגרג’ום וצ’נדרהגירי. הגובה הממוצע בעמק הוא כ-1,500 מטרים מעל פני הים, עד ל- 2,100 מטרים מעל פני הים.
שתי ערים מרכזיות נוספות בעמק, הנחשבות לערים התאומות של הבירה, קטמנדו, הן העיר פאטאן, והעיר בהקטפור. גם בשתי הערים הללו ישנם אתרים עתיקים מעניינים, ארמון מלוכה, כיכר מרכזית ומקדשים בודהיסטים והינדואיסטים.

קטמנדו

שמה של העיר ניתן לה על שם מקדש קשטמנדפ אשר בכיכר המרכזית של העיר העתיקה – כיכר דורבאר. פירוש השם קשטמנדפ הוא בית מחסה מעץ, והוא קרוי כך מאחר והמבנה כולו בנוי אך ורק מעץ, ללא שימוש במסמרי מתכת או חומרים אחרים. על פי המסורת המבנה כולו עשוי מעץ אחד.
כלכלת העיר מבוססת על מסחר. כמו ערים גדולות אחרות בהודו ובנפאל גם קטמנדו ממוקמת על נתיב מסחר עתיק בין טיבט להודו ובין טיבט לסין. דרך העיר עברו שיירות מסחר עשירות בסחורות והותירו בה את חותמן. עד היום המקצוע הנפוץ ביותר בקטמנדו, ובסיס הכלכלה שלה הוא מסחר.
עמוד תווך נוסף בכלכלת העיר הוא ענף התיירות. מדי שנה מגיעים לקטמנדו אלפי תיירים מכל רחבי העולם. חלקם תרמילאים, חלקם מטפסי הרים בדרכם לכבוש את פסגות ההימלאיה. רובע הטאמל הוא האזור התיירותי בעיר ובו בתי הארחה (גסט-האוסים) רבים, חנויות עמוסות ציוד מקצועי לטיולים (לרוב חיקויים זולים תוצרת נפאל), מוצרי צמר, בגדים ומוצרי אמנות מקומיים, מסעדות ובתי קפה. הרחוב הראשי של הרובע הוא רחוב המוני וצפוף מאין כמותו וההרגשה היא שאין פריט בעולם שתבקש ולא תמצא כאן… בטאמל נמצא גם בית חב”ד המקומי ובכל שנה בפסח נערך כאן ליל סדר המוני ובו משתתפים מאות מטיילים ישראלים.

הר האוורסט

פסגת האוורסט נכבשה לראשונה על ידי המטפס הניו זילנדי אדמונד הילארי, והמטפס הנפאלי טנזינגנורגיי, אחרי מספר ניסיונות כושלים של מטפסים מכל רחבי העולם. מאז גם בנו ונכדו של המטפס הניו זילנדי כבשו את הפסגה.
ישנם מספר מטפסים ישראלים אשר הגיעו אל פסגת העולם. הראשון ביניהם היה דורון אראל, אשר בהמשך כבש את שבע הפסגות הגבוהות בעולם.
המטפס הצעיר ביותר לאוורסט היה בן 13, המבוגר ביותר – בן 76.

פוקרה

העיר שוכנת לגדות אגם פאווה, בעמק פוקרה. אזור העשיר במקורות מים – אגמים, נחלים ונהרות. עמק פוקרה הוא אזור בו הגובה משתנה בחדות מדהימה – והגובה עולה מ-1000 מטר מעל פני הים אל 4,800 מטר מעל פני הים ברדיוס של 30-50 ק”מ.
שלוש מבין 10 הפסגות הגבוהות בעולם שוכנות באזור פוקרה, ולפיכך העיר נהנית מנוף מרהיב של ההימלאיה, ומשמשת כמחנה בסיס לטיפוס על שלוש הפסגות –האנפורנה, דהולאגירי ומנסלו.
ניתן לצאת לטיולי הליכה קצרים באזור, וליהנות מן השקט והשלווה, ומן הנופים שהאזור מציע.
באזור פוקרה ישנם ארבעה מחנות פליטים טיבטיים. ההערכה היא כי מדי שנה חוצים את הגבול כ-2500 פליטים טיבטים, חלקם בדרכם אל הודו, אל הקהילה הטיבטית הגדולה בדהרמסלה, וחלקם נשארים בנפאל באחד ממחנות הפליטים באזור פוקרה או באזור קטמנדו. במחנות הפליטים בפוקרה ישנם מבני קבע אשר נבנו בסגנון טיבטי, וגומפות, והמחנה נראה כמו ישוב טיבטי מן המניין. מומלץ לקפוץ לביקור באחד ממחנות הפליטים הטיבטים ולהתרשם מן התרבות, מסגנון הבניה המסורתי, מן הבודהיזם הטיבטי ומן האנשים החביבים.

שמורת האנאפורנה

משמעות המילה אנאפורנה היא אחת מההתגלמויות של האלה פרוואטי מהמיתולוגיה ההודית.
שמורת האנאפורנה נחשבת כאחת מאזורי הטרקים היפים בעולם ואזור תיירות הטרקים הפופולרי והמפורסם ביותר בנפאל. השמורה הוקמה ב-1986 ומכילה את כל רכס האנפורנה.
בתחומי השמורה ניתן למצוא מגוון רחב של נופים, באזורים הנמוכים יותר נשלט הנוף על ידי טרסות אורז ונהרות רחבים וככל שעולים בגובה משתנה הנוף דרך חורשות ירוקות עד, עצי מחט ומפלים גבוהים ועד קרקע חשופה וטרשית, פסגות מושלגות וקרחוני עד.

הטרקים המפורסמים בשמורה הם:
טרק סובב אנאפורנה המקיף את קבוצת פסגות האנפורנה ובכך מאפשר לראות גם את נופי טיבט השכנה ונהר הקאליגאנדקי. נקודת הגובה המקסימלית במסלול היא במעבר ההרים ת’ורונג לה הנמצא בגובה של כ-5,416 מטר.
טרק הפונהיל הקצר והפשוט יותר מגוון מאוד בנופיו, הטרק עובר בכפרים יפים ושיאו בתצפית מרהיבה לרכס המושלג ולפסגות. נקודת הגובה המקסימלית במסלול היא 3200 מטר.
בשנים האחרונות נסללו דרכים שמגיעות לכפרים הגבוהים בשמורה ואנו מוציאים טיולי ג’יפים מיוחדים באזורים הללו.

שמורת הטבע צ’יטוואן

בשנת 1964 הכריז מלך נפאל על שטח של 932 קילומטרים רבועים הנקרא צ’יטוואן כשמורה להגנת הקרנפים ההודיים שחיו באזור. תשע שנים לאחר מכן הכריז בנו על צ’יטואן כעל שמורת הטבע המלכותית הראשונה. הוא מינה מינהלה שתטפל בשמורה, והעמיד לרשותה תקציב וכוח צבאי כדי לשמור על השטח ועל החיות מפני ציידים.
פרוש השם צ’יטואן הוא “לב הג’ונגל”, ואכן השמורה עשירה ביערות מרשימים. השילוב של שלושת הנהרות והמישורים שביניהם, שפע החיות והעופות ופסגות ההימלאיה, מרכיבים את קסמו של המקום. צרפו לכך את אמצעי התחבורה הלא שגרתיים- שיט בסירות קאנו וספארי על גב פילים- ויתברר לכם מדוע זוכה השמורה לפופולריות רבה אצל המטיילים.

לתכנון הטיול הבא שלך
צור/צרי קשר